HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2011.04.26. 13:58 cucka

(édes) Mézes krémes

Címkék: édesség csoki zserbó cucka

Most, hogy újra egy lélek növekszik a pocakomban, egyre többször nosztalgiázom a szülés, a születés csodájáról. Sosem voltam igazán édesszájú, visszaemlékezve a szülésznőm szavai örök rejtélyek maradnak számomra, ugyanis a legundokabb pillanatokban, közvetlenül a tolófájások előtt, mézes krémesnek, valamint még több lelket öntve belém édes-mézes krémesnek becézgetve szuggerálta belém az erőt.

És bár sose készítettem még ilyet, most, nagyszombaton mégis az anyu kézírásával lerótt receptek között találtam az alábbit. (ő mézes zserbónak nevezte) És nem tudtam ellenállni a véletlenek játékának és engedtem a csábításnak. (és de jól tettem).

Hozzávalók a tésztához:
- fél kiló liszt
- 15 deka porcukor
- 1 késhegynyi szódabikarbóna (én biztosra mentem, egy kávéskanálynit szórtam bele)
- 3 evőkanál zsír
- 4 evőkanál méz
- 1 tojás
- 4 evőkanál tej

A töltelékhez:
- fél liter tej
- 10 deka búzadara
- 20 deka porcukor
- vaníliás cukor
- 1 tojássárgája

- 1 kisüveges sárgabarack lekvár (nekem almám volt itthon)

Csokimázhoz:
- 2 tábla étcsoki (20 deka)
- 20 deka vaj

A lisztet, a szódabikarbónával, a tojással és a porcukorral felületesen összekevertem, majd lassú tűzön megolvasztottam a zsírt és a mézet, ezt hozzáöntöttem és egy lágy tésztát kaptam eredményül. Picit pihentettem (ekkor indítottam útjukra a gyerekeket a játszótérre), majd 4 részre osztottam, téglalap alakú lapokká nyújtottam erősen lisztezett deszkán és 5-6 perc alatt, 200 fokon előmelegített sütőben, zsírozott tepsi hátulján  készre sütöttem.

Közben felforraltam a tejet, majd hozzáadagoltam a grízt és folyamatos kevergetés mellett sűrűre főztem. Amint kihűlt hozzákevertem a porcukrot, a vaníliás cukrot és a tojássárgáját, krémszerűvé kevertem egy habverő segítségével.
A csokit apró kockákra törtem és a vajjal folyamatos kevergetés mellett masszává főztem.

A kihűlt lapra rákentem a fele tölteléket, a következőre a lekvárt, a harmadikra rákentem a maradék grízes tölteléket, és végül a negyedik lapot a csokimázzal zártam.

Érdemes 1-2 nappal a fogyasztás előtt elkészíteni, így hűtőben marad ideje omlóssá puhulnia a lapoknak, nálunk éppen ezalatt a kettő puhulási nap alatt fogyott el totálisan.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr702856685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása