HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2012.04.06. 15:13 cucka

Zebratorta

Címkék: édesség recept cucka zebratorta

Nincs mentség, egy lusta disznó vagyok, mindannak ellenére, hogy tervben volt, hogy ide majd fölvések mindennemű jólsikerült konyhai próbálkozást és bevett receptet, az elmúlt egy év mégiscsak inkább azt bizonyítja, hogy gasztroblogger vonalon csúfos kudarcot vallottam. Pedig főzni főzök, sütni sütök, csak a dokumentáció, na az hibádzik. és továbbmegyek: a dokumentáció még csak-csak menne, node nem hiába külön szakma a fotográfusé, ínycsiklandó fotók helyett, én inkább csak elborzasztóakra vagyok képes.

Végül a mai napon erőt vettem magamon és leporoltam réges-régi közös blogunkat és megpróbálok életet lehelni beléje, legalább arra a kis időre, amíg a konyhában a papírfecniken kallódó (olykor beazonosíthatatlan) kaotikus recepteket nem rendszerezem.

Ma megsütöttem ezt a  rém egyszerű, ám annál mutatósabb, leginkább a piskóta ízére emlékeztető sütit, a tészta játékos csíkossága és kakaós mivolta nálunk garantálta is a sikerét.

Hozzávalók:

- 5 tojás
- 25 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 125 ml langyos víz
- 250 ml olaj
- 375 gramm liszt
- 1 csomag sütőpor
- 4 ek kakaó (plusz 50 ml víz)

A tojássárgákat a cukorral, a vízzel és az olajjal robotgéppel összekeverem, majd hozzáadagolom a sütőporral elkevert lisztet. A kemény habbá vert tojásfehérjét óvatosan belekeverem és igyekszem egyenlő két részre osztani a masszát, majd az egyik adaghoz hozzákeverem a kakaóport és a vizet.
Egy csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és elkezdtem középen egymásra kanalazgatni a kétféle tésztát, míg el nem fogyott.

180 fokon előmelegített sütőben 45-50 perc alatt (tűpróbáig) készre sütöttem.

Az alaprecept kipróbáltan működik egy-egy plusz réteg bevonásával is. (gondolok itt akár lekvárra, akár mogyorókrémre vagy pár szem gyümölcsre)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr384367999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása