HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2012.04.06. 15:57 cucka

Hamis máglyarakás

Címkék: gyümölcs édesség recept cucka

Vaníliás almás szeletként bukkantam rá, de miután először elkészítettem, az íze és az állaga engem leginkább a máglyarakáséra emlékeztetett, így a könnyebb visszakeresés érdekében ezen a neven futtatom tovább.

Hozzávalók:

A tésztához:

- 200 ml tej
- 50 gramm vaj
- 375 gramm liszt
- 1 zacskó porélesztő
- 50 gramm porcukor
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 3 tojás sárgája

A töltelékhez:

- 1 kg meghámozott és csutka nélküli alma (de felhasználható bármilyen más gyümölcs is, - én sárgabarackkal is kipróbáltam már-, akár konzerv is, lecsöpögtetés után)
- 1 tasak vanília puding
- 300 ml tej

A tetejére:

- 3 tojás fehérje habbá verve
- 50 gramm porcukor
- egy kiskanál fahéj

A tejet megmelegítem és beleolvasztom a vajat. A liszthez hozzákeverem a porélesztőt és hozzáadagolom a többi alapanyagot, a tejes-vajat is. A tésztát akár géppel, akár kézzel simává dagasztom, majd duplájára kelesztem. Ezután kicsit átdolgozom és kilisztezett deszkán tesiméretűvé nyújtom. A közben elkészített és kihűlt pudingot  rásimítom a tésztára, pikkelyszerűen rászelem az almát és a süteményt behelyezem a 180 fokos előmelegített sütőbe 25 percre.

Eközben felverem a tojásfehérjét és hozzákeverem a fahéjat és a cukrot, majd a masszát egy nyomózsákba teszem (egy nylon zacskó fölöttébb tökéletes erre a célra), majd a  süteményre kreatívkodjuk a habot, és újabb 15 percre visszatoljuk a sütőbe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr514368069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása