HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2010.06.10. 09:03 cucka

Bodzaszörp

Címkék: recept szörp cucka bodza szörp

Idén ölnyi bodzavirággal kedveskedett egy szomszéd, és bár kicsit tartottam a tavalyi kudarctól (mustszerű, futó és burjánzó állagúvá vált az általam kreált szörpféleség... talán nem tett jót neki a panelmeleg...), úgy voltam vele, új ház-új élet, hátha. A neten ezer recept kering a tutijó bodzaszörpökről, így ismét összegyúrtam egy saját szám íze szerintit.

Hozzávalók:

- 5 liter víz
- 5 kg cukor
- 3 egész citrom
- 20-25 kisebb fej bodzavirág (a receptek általában kevesebbet írnak, de így gyümölcsös, kellemes, virág aromájú lett)
- 1 kiskanál szalicil

A vízből és cukorból szirupot főztem, majd megvártam míg kihül, ekkor belekarikáztam 2 megmosott, egész citromot, belefacsartam a 3. levét, fejjel lefelé belehelyeztem a mosatlan bodzavirágokat. (Azért fontos, hogy a bodzavirág ne főút mellől legyen szedve, mert nem tesz jót neki a lemosás, sokat veszít a virágporokból, aromákból.) Az edényt lefedtem és szellős, meleg helyen 4-5 napig állítottam. Kihalásztam a virágokat és a citromkarikákat és hozzákevertem a kiskanál szalicilt, majd egy textilpelenkán üvegekbe szűrtem (vivát áldott kisgyerekkoros lét!).
Ebből a mennyiségből kb 7 és fél liter szörpöm lett.  Higítás ízlés szerint. (kb 1 a 7-hez)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr12070854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása