HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2010.05.13. 19:10 cucka

Húsvéti kalács

Címkék: recept kalács cucka

Tavaly még kitettem magamért, az öttojásosommal, idén maradt a hagyományos egyszerű, ám roppant omlós, foszlós kalács a húsvétvasárnapi reggelire, házi mangalica sonkával, házi főttojással és az elmaradhatatlan házitormával tálalva. Szombat este sütöttem, az alábbi pompás példányt:

Az összetevőket a hagyományos hokkaido kalács receptje alapján módosítottam emígyen:

- 60 deka finomliszt
- 1 kiskocka élesztő
- 3 deci tejszín
- 8 deka cukor
- 1 tojás
- 2,5 deci tej
- 1 kiskanál só

Az élesztőt felfuttatom cukorral a langyos tejben. Ezalatt a többi hozzávalót egy nagy keverőtálba teszem, majd 10-15 percig dagasztom a lágy masszát. 1 órán át pihentetem, majd átdolgozom (általában egy kis lisztet felvesz még ilyenkor), majd 3 részre osztom, megsodrom és összefonom. Ha lenne tehetségem hozzá (és nem őrülnék meg egy perc alatt a sok szálon futó eseményektől...) akkor négyes, ötös, vagy akár hatos fonatot is készíthetnék.
A fonott kalácsot én sütőpapírral bélelt formában pihentettem még egy fél órát, közben előmelegítettem a sütőt 175 fokra, majd bekentem tojássárga-tej keverékkel a kalács tetejét és kb 50 perc alatt készre sütöttem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr242000850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása