HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2010.07.25. 15:47 cucka

Amerikai pite

Címkék: alma gyümölcs édesség recept vegetáriánus cucka

Vendégségbe készülődtünk és szerettem volna valami frappáns egytálas sütivel beállítani. Kedvenc oldalamon böngészve akadtam egy sokak által dícsért almás pite receptre, melyen csöppet módosítottam, majd megsütöttem, ellenálltam a hihetetlen illatkompoziciónak és végül a helyszínre érve magabiztos mosollyal zsebeltem be a dícséreteket.
Mivel tojásmentes, így ultravegán anyósomnak is sütöttem belőle, a siker itt már garantált volt.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 35 dkg liszt
  • 18 dkg puha vaj
  • 2 ek porcukor
  • csipetnyi só
  • 1,5-2 dl víz

Töltelékhez:

  • 80 dkg alma
  • 10 dkg cukor
  • 2,5 ek liszt
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 1/4 kiskanál reszelt szerecsendió
  • 1 citrom facsart leve
  • 4 dkg kockákra vágott vaj

A tészta alapanyagait rugalmas állagúvá gyúrtam, majd fóliába csomagolva  15-20 percre a fagyasztóba tettem. Ezalatt az almát meghámoztam, kicsumáztam és tetszőleges formájúra szeleteltem, megszórtam liszttel, cukorral, fahéjjal és szerecsendióval, hozzáfacsartam a citrom levét, összekevertem és pár percig állni hagytam.
A fagyasztóból kivett tésztát 2 egyenlő részre osztottam és lisztezett deszkán fél centis lapokká nyújtottam és az egyikkel kibéleltem egy formát.  (24-26 centi átmérőjű tortaforma a legideálisabb, az enyim a költözés áldozatává vált, így kockaformájú  kerámiasütőben sült pitém lett). Beleborítottam az időközben kis almalevet eresztő töltelékemet, pár csepp vízzel meglocsoltam és rákockáztam kb 4 deka vajat, majd beterítettem a másik tésztalappal és alaposan lenyomkodtam. A tetejét megszúrkáltam egy villával (a második pitém így kapott szívalakú díszítést, körötte apró csillagokkal...), majd 180 fokos előmelegített sütőben 55-60 perc alatt készre sütöttem.

Tálaláskor megszórható porcukorral. Nem az a bizonyos nagyi-izű pite, inkább annak egy lájtosabb verziója. Nálunk kedvenc lett.

After poszt: kipróbáltam vegyes gyümölccsel (80 % körte-20 % alma), mennyei.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr702174836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása