HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2010.05.28. 13:01 cucka

Tofus-spenótos lazannya

Címkék: recept tészta tofu vegetáriánus cucka

Hétvégén vendégül láttuk a legvegább vegánt, akit ismerek, (vagy hogyan is kell ezt szakszerűen megfogalmazni?!), azaz gyermekeim nagymamáját, férjem édesanyját. Rendesen izgultam, mert szerettem volna egy kicsit emlékezetesebb étellel fogadni, mint a konvencionális rántott gomba, főtt rizs. Nehezítő tényezőként a Zanyósom nem fogyaszt tojást sem.
Mivel a húsevőknek lazannyát készítettem, úgy gondoltam, maradok ezen a vonalon, csak a darált húst lecserélem, mondjuk a fagyasztóban található spenótra, és sajt helyett tofut használtam. A koncepcióm jelesre vizsgázott. Szigorú bírám kétszer is szedett belőle és elkérte a receptet is.

Hozzávalók:

- 2 tasak fagyasztott spenót
- ízlés szerinti fokhagyma
- kb 2 deci tej
- só, bors
- 1 evőkanál liszt
- lasagne tésztalap
- egy darab tofu (én füstöltet választottam, gyári csomagoltat, kb 20 dekásat)

Besamelhez:

- 10 deka vaj
- 2 evőkanál liszt
- kb fél liter tej
- só, fehérbors, szerecsendió

A spenótot kicsit másképp készítem, mint a hagyományosan megszokott, (nem olajon pirítom meg a fokhagymát, lisztet és ehhez adagolom hozzá a spenótot, majd felöntöm tejjel),  mivel a mi családunk nagyon kedveli a fokhagyma ízét, így előbb felengedem a fagyasztott spenótot, majd belereszelem a fokhagymát, nyakonöntöm tejjel, meghintem egy evőkanál liszttel, összekeverem és felforralom.

Közben elkészítem a besamelt is: a vajat megolvasztom, hozzákeverem a lisztet és folyamatos kavargatás mellett, lassan felengedem a tejjel. Addig kevergetem, míg el nem kezd sűrűsödni. (ilyenkor lehet csempészni bele egy kis krémsajtot -mascarponét pl- vagy reszelt füstöltsajtot, ettől még finomabb lesz...)

Egy normál méretű tepsi aljára csorgatok egy adag besamelt,  szétterítem, erre tésztalapokat teszek, majd egy réteg spenót következik, meghintve  reszelt tofuval, és így tovább, amíg el nem fogynak az alapanyagok. Arra vigyázok, hogy a fölső szintre spenót kerüljön és bőséggel maradjon besamel rá. Morzsoltam rá egy extrább adag tofu és besamel kombót, majd alufóliával letakartam és előmelegített sütőben 180 fokon 25-30 percig sütöttem, végül 10 percet fólia nélkül is pirítottam rajta.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr422037847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása