HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2009.02.19. 13:18 cucka

A tökéletes muffin

Címkék: édesség recept cucka

Tartozom egy vallomással: a muffin, mint sütemény, számomra sosem nyújtott különösebb kullináris élvezetet. Talán azért történhetett ez, mert első találkozásunkkor egy silányabb minőségű fajtársával hozott össze a jószerencse, és itt pontot is tettem közös jövőnkre. Persze, agytekervényeim mélyén mindig ott szurkapiszkált az a gondolat, hogy ha ennyi ember rajong értük, annyira rosszak mégsem lehetnek?! Tudjátok, a sok 100 millió légy esete a tehénlepénnyel effektus...

Visszakanyarodva: pár napja a Lehel piacon (upsz, sose szokom meg: Leher Csarnokban!) ténferegve sütiformákra vadászva, hirtelen ötlettől vezérelve vásároltam egy muffinsütő formát is, valamint hozzávaló papírosokat is. Recept ügyben hagyatkoztam egyik barátnőm tökéletesnek mondottjára, melyet izibe ki is próbáltam. Hát mit mondjak? Egyszerű és nagyszerű, hihetetlenül gyors, (ami egy gyerek mellett egyáltalán nem elhanyagolandó szempont), és a variációk és kombinációk tárházát rejti magába! (és szigorú ételkritikusom, Hunor, azon melegibe 3-at begyűrt belőle!)

Hozzávalók:

15 dkg olvasztott vaj
15 dkg cukor (én kicsit többet tettem bele, elbírja a recept)
3 egész tojás
25 dkg liszt
1 sütőpor
1 deci tej
2 kávéskanál rum

(ezen kívül hozzáadható: tavalyról talonban maradt csokimikulás,  fagyasztóban lapuló maradék gyümik, valamint szezonális gyümölcsök, az alkotó képzeletére és ízvilágára bízott mennyiségben. Nálunk csokimiki darabkák dobták fel.)

Egy tálban krémes állagúra keverem a hozzávalókat, majd egy nagyobb evőkanál segítségével a muffinformákba adagolom, kb félig megtöltve a formákat. 180°-ra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem, miután kiállta a tűpróbát, még kb egy percen át bennthagyva. Ebből a mennyiségből 24 darab átlagos méretű süti lett.

Jó étvágyat hozzá!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr24952687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2009.02.19. 20:16:01

Drágám! ezt mielőbb kipróbálom!

BPanka 2009.02.21. 17:53:35

Én is. :-) Méghozzá most rögtön, mivel azzal a szándékkal kapcsoltam be a gépet, hogy izibe keressek egy gyors sütireceptet. Megvan, megyek is a konyhába. :-)))

panyikaneni 2010.02.15. 16:41:15

KÖSZI!!! szuper lett, pedig nem vagyok egy konyhatündér :-)

cucka 2010.02.15. 20:36:54

Örülök, hogy sikerült, ez a recept tényleg nem okozott még csalódást senkinek. :)
süti beállítások módosítása