HTML

Boszikonyha

Ingrid, Kriszta és Cucka receptgyűjteménye

Az idő most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Frissítő finomság

Megvitatjuk

Címkék

Jelenlévők

2012.04.07. 08:42 cucka

Spenótos koszorú

Címkék: recept vegetáriánus cucka

A húsvétot megelőző hét a mi családunk klasszikus és hagyományteremtő nagyböjtje. Pár éve apjuk találta ki, hogy ő a nagyhéten semminemű húskészítményt és alkoholtartalmú itókát nem vesz magához. Idén mi is betársultunk és igyekeztem egész héten változatosabbnál változatosabb finomságokkal kedveskedni a családnak. Meglepetésként ért, de csöppet sem hiányzott a hús. (azért a vasárnap reggeli házi húsvéti sonka gondolatára nekem is összefut a számba a nyál...)

A héten készítettem zöldséges lasagnet, gnocchit, szilvás gombócot, derelyét és nudlit, ettünk zöldséges rakottast tejszínes mártásban és mára spenótos koszorút találtam ki. Mivel saját ötlet és ad hoc módon készült, muszáj elmentenem, míg a feledés homálya be nem lepi ezt is.

Hozzávalók:

A tésztához:

- 150 gramm spenót
- 400 gramm liszt
- 1 zacskó élesztő
- 1 kiskanál só
- 100 ml víz
- 50 ml olaj

A töltelékhez:

- 1 szál póréhagyma
- 1 zellerszár
- 3 db húsos paradicsom
- 1 nagyobb fej padlizsán
- só, bors, bazsalikom, oregánó
- 15 dkg sajt

A hozzávalókat galád módon bedobáltam a kenyérsütőgépembe egy dagasztásos programra, de még kelesztés előtt kivettem, lazán átdolgoztam és amennyire sikerült téglalap alakúra nyújtottam.
Amíg azonban a kenyérsütőgép dagasztott előkészítettem a tölteléket: a hagymát és a zellerszárat felkarikáztam, a padlizsán héját lepucoltam és apróra kockáztam, a paradicsomot nagyobb darabokra vágtam. Kevés olívaolajon megpároltam a póréhagymát, majd rádobtam a zellert és a padlizsánt is, és pár percig üvegesre pirítottam (közben adagoltam hozzá még olajat, mert gyorsan magába szívja!), végül a paradicsomot is hozzácsaptam és hagytam, hogy jól összerottyanjon.

A kinyújtott tésztára óvatosan rásimítottam a tölteléket, megszórtam reszelt sajttal és óvatosan föltekertem, koszorú alakúra formáztam összedolgozva a végeiket, majd egy koszorú (kalács) formájú kivajazott sütőformába igazítottam. A tetejét egy felvert tojással megkentem  és 200 fokon előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütöttem.

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boszikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr984368601

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A nyúlon túl 2012.04.07. 11:40:20

Kedves Olvasók! Mindenkinek boldog Húsvéti Ünnepet kívánunk! Pár tanácsot adnánk a családosoknak, akik sütéssel-főzéssel, dekorációval és egyéb érdekességekkel foglalják el magukat. 1. Ne vegyél ideiglenes kiscsirkét és nyulat a lakásodba, hogy aztán a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása